pouyab

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی موسسه Transparent Market Research منتشر شده است، ارزش بازار جهانی انواع شیرآلات صنعتی در سال ۲۰۱۶ معادل ۶۰۹۰۶.۱ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود که این رقم با نرخ رشد سالانه ۷ درصدی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶ به ۱۱۷۸۶۵ میلیون دلار برسد. بر اساس این گزارش،...
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶
دسته بندی ها : اخبار
شرکت پویاب

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی موسسه Transparent Market Research منتشر شده است، ارزش بازار جهانی انواع شیرآلات صنعتی در سال ۲۰۱۶ معادل ۶۰۹۰۶.۱ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود که این رقم با نرخ رشد سالانه ۷ درصدی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶ به ۱۱۷۸۶۵ میلیون دلار برسد. بر اساس این گزارش، بازار جهانی شیرآلات همچنان تحت تاثیر فاکتورهای کلان اقتصادی و اختصاصی صنعت رشد خواهد کرد. منطقه آسیا پاسیفیک با رشد ترکیبی سالانه ۸.۵ درصد همچنان در صدر بازار تقاضا باقی خواهد ماند.

افزایش فعالیت‌های استخراج نفت و گاز محرک رشد بازار شیرآلات صنعتی است:

عامل محرک اصلی این صنعت افزایش فعالیت‌های استخراج نفت و گاز در مناطقی نظیر آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقاست. شیرآلات صنعتی یکی از المان‌های کلیدی در پروژه‌های نفت و گاز ساحلی و غیرساحلی هستند که با توجه به شرایط خاص فشار بالا و خورندگی که در پالایشگاه‌ها و سایت‌های تولید وجود دارد، کاربرد آن‌ها افزایش یافته است. به دلیل مزیت‌ها و کارایی شیرآلات صنعتی از منظر کنترل فشار یا دما در پروژه‌های بالادستی، پایین دستی و میانی صنایع نفت و گاز، تقاضا برای این محصولات بطور پیوسته افزایش می‌یابد. همچنین، تقاضای زیاد بخش خط لوله‌ها همزمان با پیشرفت پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر موجب تقاضای بیشتر برای شیرآلات می‌شود.

رشد بازار انواع مختلف شیرآلات صنعتی

بر اساس این گزارش، بخش شیرهای توپی در سال ۲۰۱۶ بیشترین درآمد را نسبت به سایر انواع شیرآلات به خود اختصاص داده بوده است. انتظار می‌رود که این بخش به رشد سالانه ترکیبی حدود ۶ درصد در دوره ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶ مواجه باشد. این افزایش عمدتا تحت تاثیر افزایش مصرف این نوع شیرها در بخش مسکن و مکانیزم کنترل جریان آب، گرمایش اتاق و سیستم گازی باشد. بعلاوه، بخش‌های خاصی از صنعت از جمله صنایع شیمیایی، پالپ و کاغذ و مدیریت فاضلاب نیز از این نوع شیرها استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که بخش شیرهای پروانه‌ای در دوره زمانی مورد بحث نرخ رشد ترکیبی سالانه 7 درصدی را تجربه کند. تقاضای این نوع شیرآلات صنعتی در صنایع نفت و گاز به کاربرد آن‌ها در تمامی بخش‌های بالادستی، میانی و پایین دستی این صنایع باز می‌گردد. عمده کاربری شیرها در صنایع نفت و گاز مواردی نظیر ایزولاسیون جریان، گردش مجدد اتوماتیک (ریسیرکوله کردن)، کنترل فشار خروجی گاز و لخته گیری را دربرمی‌گیرد.

بازار جهانی: دینامیک رقابت

بازار جهانی شیرآلات از تولیدکنندگان و تامین کنندگان بزرگ و متوسط تشکیل شده است. تامین کنندگان بازار شیرآلات در حال حاضر بر معرفی و ارائه شیرهای با کارایی بالا با قابیلت‌های افزوده کنترل فشار تمرکز دارند. آن‌ها همچنین با پیشبرد استراتژی‌های مشارکت و تملک دیگر شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا قدرت رقابت خود را در بازارهای منطقه‌ای افزایش دهند.