pouyab

قرن‌ها طول کشید که بشر اهمیت کیفیت آب آشامیدنی در سلامت و کافی نبودن حواس انسانی در تشخیص این امر را درک نماید. اولین نمونه‌های تصفیه آب بر مبنای فیلترینگ برای از بین بردن مزه بود. بنابراین سیستم‌های تصفیه آب آشامیدنی برای کاهش کدری آب و در نتیجه از بین...
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دسته بندی ها : اخبار
شرکت پویاب

قرن‌ها طول کشید که بشر اهمیت کیفیت آب آشامیدنی در سلامت و کافی نبودن حواس انسانی در تشخیص این امر را درک نماید. اولین نمونه‌های تصفیه آب بر مبنای فیلترینگ برای از بین بردن مزه بود. بنابراین سیستم‌های تصفیه آب آشامیدنی برای کاهش کدری آب و در نتیجه از بین بردن عوامل بیماری‌زای امراضی مثل تیفوئید، دیسانتری و وبا طراحی شده بودند.

در مناطقی که روش‌های سنتی تصفیه فاضلاب قابل استفاده نبودند، برخی تکنولوژی‌های جایگزین برای تصفیه آب و فاضلاب‌های صنعتی و مسکونی ابداع شدند. برای فارادی که در نواحی روستایی و در نزدیکی گنداب‌های عمومی زندگی می‌کردند، تانک‌ها و چاه‌های جمع آوری فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رشد سریع جمعیت جهانی و توسعه شهرنشینی، تقاضای بیشتر برای منابع جدید آب، افزایش دغدغه‌ها درباره کیفیت آب و بهداشت عمومی و افزایش شیوع بیماری‌ها از طریق آب، موجب پیشرفت بیشتر انواع مختلف سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب در سراسر جهان شده است. با این حال، هزینه‌های بالای عملیاتی و تجهیزات، اصلی‌ترین مانع در این مسیر است که از فراگیر شدن آن‌ها در بسیاری از مناطق جلوگیری کرده است.

پیش بینی می‌شود که ارزش بازار سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۶.۳ درصد تا سال ۲۰۲۲ به ۹۰.۷۶ میلیارد دلار برسد. در این بین بخش تصفیه صنعتی بیشترین نرخ رشد را تجربه خواهد کرد. تصفیه‌خانه‌های صنایع شیمیایی، دارویی، نفت و گاز، غذایی، پالپ و کاغذ، فلزات و معادن و نیروگاهی در این میان تاثیر عمده‌ای خواهند داشت. از سوی دیگر، بخش‌های عملیاتی و کنترل فرایند نیز سریع‌ترین رشد را در بازار تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی به خود اختصاص می‌دهند و کشورهای آسیا پاسیفیک بزرگترین بازار سرویس‌های تصفیه فاضلاب را خواهند داشت. رشد اقتصادی در هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله تایلند و اندونزی با توجه به تسریع صنعتی‌سازی و افزایش درآمد جمعیت طبقه متوسط و رشد بخش صنعتی در این کشورها محرک اصلی این افزایش است.