pouyab

لوله‌ها و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد انتخابی برتر میان مهندسان، پیمانکاران و مشتریان برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی از جمله شهری، صنعتی، انرژی، زمین گرمایی، دریایی، معدن، دفن زباله، سیستم‌های تهویه مطبوع، گاز، نفت، معدن و کشاورزی است. امروزه اتصالات لوله‌های پلی‌اتیلن در فاضلاب،...
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
اتصالات پلی اتیلن

لوله‌ها و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد انتخابی برتر میان مهندسان، پیمانکاران و مشتریان برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی از جمله شهری، صنعتی، انرژی، زمین گرمایی، دریایی، معدن، دفن زباله، سیستم‌های تهویه مطبوع، گاز، نفت، معدن و کشاورزی است. امروزه اتصالات لوله‌های پلی‌اتیلن در فاضلاب، سیستم تامین آب، سیستم‌های آتش‌نشانی، پوشش کابل و گاز استفاده می‌شوند.

اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن علاوه بر چگالی بالا، بسیار با دوام، انعطاف‌پذیر و سبک‌ وزن هستند. با توجه به ماهیت بی‌نظیر سیستم این لوله‌ها و اتصالات، هنگامی که با هم ترکیب می‌شوند، میزان نشتی را به صفر می‌رسانند. لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن با محیط زیست سازگار‌تر هستند زیرا غیر‌سمی‌اند و در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاومند، این لوله‌ها و اتصالات طول عمر طولانی دارند و برای روش‌های نصب بدون درز بسیار مناسب هستند.

برخی از مزایای متمایز استفاده از لوله‌ها و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن برای پروژه‌های صنعتی عبارتند از:

  • بررسی و رسیدگی: نصب و ترکیب اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن با سایر لوله‌ها به نسبت آسان‌تر و ساده‌تر از لوله‌ها و اتصالات دیگر است و می‌تواند هزینه‌های اجرا را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. از آنجایی که چگالی پلی اتیلن بالا و حدود یک هشتم چگالی فولاد است، لازم نیست که از تجهیزات بالابری سنگین در هنگام نصب استفاده شود. انعطاف پذیری اتصالات صنعتی پلی اتیلن امکان خم شدن بدون نیاز به اتصالات اضافی را به لوله‌ها می‌دهد.
  • کاهش هزینه‌های نصب: اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن با توجه به ویژگی‌های انعطاف‌پذیری آن که به شعاع 20 تا 25 برابر قطر لوله اجازه خم شدن می‌دهد، برای ایجاد اتصال بدون درز بسیار مناسب هستند. سیستم‌ لوله‌های پلی‌اتیلن با چگالی بالا نیاز به اتصالات کمتری دارند و می‌توانند به لوله‌های بدون درز جوش داده شوند و از این جهت به صرفه جویی قابل توجهی در کار و تجهیزات کمک می‌کنند.
  • اتصالات گرمادهی شده: اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن می‌توانند به وسیله گرما به هم متصل شوند تا یک مفصل ایجاد کنند که به همان اندازه قوی یا قویتر از لوله و عملا بدون نشت نیز باشد. ترکیب فیبر نوری و الکتروفوسینس معمول‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های جوشکاری است که برای جوش دادن اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن با چگالی بالا استفاده می‌شود و در مقایسه با مواد سنتی، مزایای نصب قابل توجهی را ارائه می‌دهد. الکتروفیژن نیز روش قابل اعتمادی برای اتصال لوله‌ها و اتصالات به لوله های پلی اتیلن است. در این رابطه، تمام لوازم جانبی و اتصالات در کوپلینگ‌های لوله پلی‌اتیلن، سوکت و یا لوازم جانبی به سیم پیچ حرارتی الکتریکی مجهز شده است. با حرارت دادن کوئل، مواد مجاور شروع به ذوب شدن می‌کنند و با افزایش دامنه ذوب و رسیدن به دیواره لوله، سطح بیرونی لوله ذوب می‌شود و به دلیل تعامل بین مولکول‌ها، لوله به سوکت وصل می‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت شیمیایی: لوله و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن زنگ نمی‌زنند و دارای مقاومت شیمیایی عالی نسبت به مواد سنتی به کار رفته در سایر لوله‌ها هستند. پلی‌اتیلن در زمینه استخراج از معادن، حفاری و برنامه‌های کاربردی مشابه، به خوبی استفاده می‌شود، از بسیاری از مصالح با ارزش مادی بالاتر، با‌دوام‌تر است، در برابر اسیدهای خوراکی، باز‌ها و نمک‌ها مقاومت خوبی نشان می‌دهد. پلی‌اتیلن نه تنها تحت تاثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها نیز قرار نمی‌گیرد، بلکه مقاومت بسیار خوبی در برابر بسیاری از مواد آلی ایجاد می‌کند.
  • ویژگی‌های جریان برتر: از آنجا که لوله و اتصالات پلی اتیلن با چگالی بالا نسبت به فولاد، آهن، چدن، یا بتن نرمتر است، لوله پلی‌اتیلن با قطر کوچکتر می‌تواند جریان مشابهی را با همان فشار تولید کند. در لوله‌های پلی‌اتیلن کشش و تمایل برای برانگیختگی با جریان سرعت بالا کمتر است. مقاومت شیمیایی بالا و خصوصیات سطوح غیر قابل نفوذ پلی‌اتیلن تقریبا باعث از بین رفتن حفره‌ها و سوراخ‌ها و حفظ مشخصات هیدرولیکی سیستم در طول عمر لوله می‌شود.

هدف، واقع گرایانه

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از لوله‌ها و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن، قابلیت جوش داده شدن لوله‌های پلی‌اتیلن با چگالی بالا است که می‌توان آنها را به طور مداوم بدون درز، مفاصل یا کوپلینگ جوشکاری کرد.

راه حل

مهندسان همواره لوله پلی اتیلن با چگالی بالا را به عنوان انتخاب اصلی خود برای جایگزینی لوله‌های اصلی در سیستم تامین آب برمی‌گزینند.

نتیجه

با توجه به سهولت استفاده از اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن با انعطاف‌پذیری بالا، امروزه پروژه‌های صنعتی به خوبی پروژه‌هایی که در آن‌ها از مواد سنتی استفاده می‌شود، پیشرفت دارند. انعطاف‌پذیری لوله‌های پلی‌اتیلن به این معنی است که لوله‌ها می توانند در مکان‌ها و در زاویه‌های غیر متعارف طراحی و نصب شوند که لوله‌های فولادی یا بتونی این اجازه را به تکنیسین‌ها نمی‌دهند.