pouyab

یکی از ابزار اصلی و اساسی در ساختمان سازی و مراکز صنعتی و کارخانجات، شیرآلات صنعتی، اتصالات صنعتی و لوله ها هستند. بسیاری از افراد بدون داشتن هر گونه تخصص در انتخاب شیرآلات صنعتی، اقدام به تهیه این اقلام کرده و در دراز مدت نیز با مشکل مواجه می‌شوند. در نظر نگرفتن ظرفیت شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها،...
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

یکی از ابزار اصلی و اساسی در ساختمان سازی و مراکز صنعتی و کارخانجات، شیرآلات صنعتی، اتصالات صنعتی و لوله ها هستند. بسیاری از افراد بدون داشتن هر گونه تخصص در انتخاب شیرآلات صنعتی، اقدام به تهیه این اقلام کرده و در دراز مدت نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

در نظر نگرفتن ظرفیت شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها، می‌تواند هزینه‌هایی را به مراکز صنعتی و ساختمانی وارد کند، اما چه عواملی تعیین‌کننده انتخاب نوع ابزار مورد نیاز ماست؟

در استفاده‌های ساختمانی اغلب عدم اتلاف انرژی یکی از موارد مهم و مورد توجه افراد است که لازم است جهت رعایت این مهم از شیرآلات صنعتی، لوله‌ها، بست‌ها و اتصالات صنعتی استفاده کرد که دارای عایق باشند. یکی از عواملی که در انتخاب شیرآلات ساختمان مهم است، ظرافت و زیبایی این شیرآلات است که لازم است در هنگام خرید علاوه بر این عامل به کیفیت لوله‌ها و شیرآلات نیز دقت کنید. برای مثال برخی از مدل‌های روکش بر روی لوله‌ها در برابر رسوب مقاومت نداشته و پس از مدتی دچار خوردگی می‌شوند.

از دیگر عوامل انتخاب شیرآلات صنعتی می‌توان به ضخامت و مقاومت آن‌ها در برابر فشار اشاره کرد. به دلیل استفاده از شیرآلات صنعتی در داخل دیوار و یا زیر کفپوش لازم است تا از مدل‌هایی استفاده کرد تا پس از مدتی دچار شکستگی و نشت در اثر فشار نشوند.

شیرآلات صنعتی که از جنس فلزات مختلف هستند اغلب در برابر تغییرات آب و هوایی و یا در اثر ثابت ماندن سیالات درون آن‌ها دچار زنگ‌زدگی و تغییر رنگ می‌شوند که پیشنهاد می‌‌شود در صورتی که امکان استفاده از لوله‌های پلیمری را دارید برای حفظ کیفیت آب و دیگر سیالات خانگی از این مدل شیرآلات صنعتی استفاده کنید.

یکی دیگر از استفاده‌های شیرآلات صنعتی در مراکز تولیدی و کارخانه‌ها است که افراد و سازمان‌های مختلف لازم است با مطالعه قبلی و دانش نسبت به ویژگی‌های شیرآلات نسبت به انتخاب درست آن‌ها اقدام کنند.

در انتخاب شیرآلات صنعتی بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

جنس و آلیاژ: اکثر استفاده‌های شیرآلات صنعتی در صنایع کوچک و بزرگ با موادی خورنده، چرب و … در تماس هستند و در صورتی که انتخاب شما مقاوم در برابر مواد شیمیایی نباشد، پس از مدتی دچار خوردگی شده و متضرر می‌شوید.

توان ورودی و خروجی: متناسب با استفاده شما، لازم است مدل‌ها و ابعادی از لوله‌ها و شیرآلات صنعتی را انتخاب کنید تا دچار کمبود و یا اضافه بار در سیستم خود نشوید و یا از قطع کننده‌های مکانیکی استفاده کنید تا سیستم‌های خود را حفاظت کنید.

مقاومت: در هنگام انتخاب لوله‌ها و شیرآلات صنعتی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها لازم است نوع فشار وارده بر برنه لوله‌ها را در نظر گرفته تا فشار بار زیاد، سبب شکستگی دیواره لوله‌ها و یا شیرآلات نشود.

در هنگاه خرید شیرآلات صنعتی حتما به نشان استاندارد روی محصولات دقت کنید.