pouyab

امروزه با وجود تعدد مدل‌های مختلف شیرآلات صنعتی، گرایش افراد به شیرآلات UPVC بسیار زیاد شده است و دلیل این استقبال ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع از تجهیزات است. این شیرآلات صنعتی بر اساس نوع ساختار به سه دسته یک سردنده، دوسردنده و چسبی، و از نظر عملکرد به 6 دسته: خودکار، شیر توپی،...
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

امروزه با وجود تعدد مدل‌های مختلف شیرآلات صنعتی، گرایش افراد به شیرآلات UPVC بسیار زیاد شده است و دلیل این استقبال ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع از تجهیزات است. این شیرآلات صنعتی بر اساس نوع ساختار به سه دسته یک سردنده، دوسردنده و چسبی، و از نظر عملکرد به 6 دسته: خودکار، شیر توپی، شیر پروانه ای، شیر مهره دار، شیر صافی و شیر دیافراگمی تقسیم می‌شوند.

بر اساس این تقسیم بندی افراد می‌توانند بر طبق نیاز خود انواع مختلفی از این شیرآلات صنعتی را انتخاب کرده و به کار ببرند. از جمله ویژگی‌های شیرآلات UPVC می‌توان به مقاومت در برابر مواد صنعتی (شیمیایی) و خورنده‌های قوی دانست که مزیتی بزرگ برای استفاده از این مدل در فعالیت‌های صنعتی است. همچنین این ابزار برخلاف شیرآلات فلزی فاقد هرگونه رسوب گرفتگی هستند و به هیچ عنوان دچار اکسایش نخواهند شد. یکی دیگر از مزیت‌های لوله و شیر آلات UPVC، استفاده سریع و سرعت عمل بالا در نصب آن‌هاست و از نظر مقاومت در برابر سرما و گرما (یخ زدگی و استعال) از امتیاز بسیار بالایی برخوردار هستند.

استفاده از این شیرآلات صنعتی سبب می‌شود تا تجهیزات کم هزینه‌تری را در مدت زمان بیشتری استفاده کنید. یکی از عوامل با اهمیت شیرآلات صنعتی UPVC، عدم تاثیر زیاد سرما و گرما است که بر خلاف لوله‌های فلزی که در برابر سرما مواد درون آن‌ها بسیار سرد و در برابر گرما دمای آن‌ها بسیار گرم می‌شود، است که سبب شده امروزه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بیشتر مصرف‌کننده‌های خانگی از این نوع شیرآلات صنعتی استفاده کنند. همچنین اغلب این تجهیزات در برابر نور خورشید نیز مقاوم هستند و رنگ و ظاهر آن‌ها نیز تغییری نمیکند. به دلیل انعطاف پذیری بیشتر مواد UPVC در مقایسه با فلزات، مقاومت قابل قبولی در برابر فشار و شکستگی از خود نشان می‌دهند. اما شاید نقطه ضعف این شیرآلات ایجاد موادی مشابه خزه در دیواره آن‌هاست که در صورت عدم استفاده طولانی مدت اتفاق می‌افتد. در صورت وقوع این ایراد می‌توانید از مواد شستشو دهنده این سیستم‌ها استفاده کنید که به سرعت آن‌ها را از بین می‌برد.

شیرآلات UPVC به دلیل این که از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود، مانع تغییر مواد درون خود شده و برای مصارف خانگی نیز بسیار مناسب هستند و در مقایسه با لوله‌ها و تجهیزات فلزی دیگر برای استفاده‌های آشپزخانه نیز از بهداشت بالاتری برخوردار هستند و امروزه ‌با استقبال بیشتری نیز مواجه شده‌اند.
شیرآلات صنعتی UPVC قابلیت استفاده در فضای باز و نیز زیر زمین را دارد و به دلیل عدم واکنش پذیری در تماس با هوای آزاد هیچ گونه تغییری نمی‌کند. همچنین رطوبت نیز نمی‌تواند آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین از لوله های UPVC در حفاظت از سیم‌ها و کابل‌های برقی نیز استفاده می‌شود که تاثیر بسیاری در افزایش عمر سیستم‌های برقی دارد.

توجه داشته باشید در هنگام تهیه این شیرآلات به تاییدیه‌های صنعتی و بهداشتی آن‌ها توجهات کافی را داشته باشید.