pouyab

شیرهای اطمینان قسمتی مهم از شیرآلات صنعتی هستد که کاربردهای زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم توضیحی کلی از شیرهای اطمینان را با هم مرور کنیم. تجهیزات ویژه‌ای که یک واحد را در مقابل افزایش یکباره فشار ایمن می‌سازد safety volve یا شیرهای اطمینان هستند. شیرآلات اطمینان به عنوان وسیله‌ای مناسب جهت...
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

شیرهای اطمینان قسمتی مهم از شیرآلات صنعتی هستد که کاربردهای زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم توضیحی کلی از شیرهای اطمینان را با هم مرور کنیم.

تجهیزات ویژه‌ای که یک واحد را در مقابل افزایش یکباره فشار ایمن می‌سازد safety volve یا شیرهای اطمینان هستند.

شیرآلات اطمینان به عنوان وسیله‌ای مناسب جهت جلوگیری از نشت ناگهانی در موتورخانه‌ها و کارخانه‌ها و بطور کلی انواع سایت‌های صنعتی و برای انواع سیالات مختلف از قبیل بخار، گاز، آب و هوای فشرده استفاده می‌شوند.

محدودیت فشار در این‌گونه کاربردها معمولا ناشی از فشار قابل تحمل لوله‌ها، تجهیزات، دستگاه‌ها و یا محصولات تولیدی و همچنین مسائل مرتبط با حفظ ایمنی افراد می‌باشد که اصطلاحا به محدوده فشار کارکرد امن معروف است.

نحوه باز شدن این نوع از شیرآلات صنعتی و مشخصات کاری آن‌ها ارتباط مستقیم با نحوه طراحی قطعات داخلی شیر دارد. در اغلب موارد این طراحی به شکلی انجام می‌گیرد که پس از شروع باز شدن شیر اطمینان در اثر فشار زیاد، در اثر خاصیت (POP Actio11 ) این عمل به سرعت تشدید شده تا زمانی که شیر کاملا باز گردد. شیرهای اطمینان بوسیله آزاد کردن مقداری از سیال به واحد، عملیات ایمن سازی را انجام می‌دهند. شیرهای فشار در مواقعی که حداکثر فشار کاری بوجود می‌آیند، نصب می‌گردند. در سیستم‌های تولید بخار، شیرهای اطمینان برای جلوگیری از افزایش فشار بر روی بویلرها نصب می‌گردند.