pouyab

پوش فیت نوعی سیستم لوله‌کشی فاضلاب است. اتصالات پوش فیت نسبت به سایر لوله‌ها و اتصالات فاضلابی برتری دارند. علت این امر به دلیل کیفیت جنس اتصالات پوش فیت، طراحی، ساخت، نصب، اجرا و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار هست. علاوه بر این اتصالات پوش فیت از لحاظ اقتصادی مقرون‌...
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
اتصالات صنعتی

پوش فیت نوعی سیستم لوله‌کشی فاضلاب است. اتصالات پوش فیت نسبت به سایر لوله‌ها و اتصالات فاضلابی برتری دارند. علت این امر به دلیل کیفیت جنس اتصالات پوش فیت، طراحی، ساخت، نصب، اجرا و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار هست. علاوه بر این اتصالات پوش فیت از لحاظ اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه می‌باشند. در هنگام خرابی این اتصالات  صنعتی به‌ سادگی تعویض می‌شوند.

1- اتصالات پوش فیت چیست؟

پوش فیت نوعی سیستم لوله‌کشی فاضلاب است. اتصالات صنعتی پوش فیت نسبت به سایر لوله‌ها و اتصالات فاضلابی برتری دارند علت این امر به دلیل کیفیت جنس اتصالات پوش فیت، طراحی، ساخت، نصب، اجرا و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار است. علاوه بر این اتصالات پوش فیت از لحاظ اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه می‌باشند. در هنگام خرابی این اتصالات صنعتی به‌ سادگی تعویض می‌شوند. این اتصالات صنعتی به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد. در زیر نمونه‌ای از این اتصالات صنعتی را مشاهده می‌کنید. اتصالات پوش فیت در مقابل آتش‌سوزی مقاوم است. سیستم پوش فیت به دلیل استفاده از پلی‌پروپیلن دچار پوسیدگی نمی‌شود.

صنعت ساختمان سازی و مساله افزایش شهرنشینی گاها در انتقال فاضلاب و گنداب‌ها مشکلات زیادی را در شهرهای صنعتی ایجاد نموده است. ابتدا مساله دفع فاضلاب و انتقال آن‌ها به مکان‌های دیگر و عدم آلوده کردن محیط زیست یک طرف قضیه می‌باشد. طرف دیگر قضیه نوع و تجهیزات انتقال این مواد یا حتی سایر سیالات می‌باشد. اتصالات صنعتی مانند پوش فیت‌ها کمک شایانی به این مورد نموده است.

همانطوی که در شکل‌های زیر مشخص است پوش فیت‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. که در ادامه مقاله به ساختار آن‌ها اشاره می‌نماییم. اگر چه استفاده از محصولات پلاستیک در موارد دیگر کاملا نهی شده است اما در این صنعت بهترین راه حل استفاده از این تجهیزات و کاربردهای آنان است.

2- انواع اتصالات پوش فیت

  • پوش فیت معمولی
  • پوش فیت کم‌صدا

3- توضیحات تفصیلی اتصالات پوش فیت

یک اتصال پوش فیت برای اتصال خط سیال به لوله استفاده می‌شود. این لوله‌ها دارای یک رینگ نگه‌دارنده می‌باشند و اتصالات پوش فیت دارای یک مقطع لوله‌ زاویه‌ای هستند. بخش انتهایی مقطع لوله زاویه‌ای می‌تواند به خط سیال متصل شود و بخش انتهایی دیگر را می‌توان در یک موقعیت نسبتاً چرخشی با استفاده از یک جفت بازو نگه‌دارنده که بتواند در درگیری با دنده نگه‌دارنده زمانی که لوله و مقطع لوله به هم نصب‌ شده‌اند، باشد و نسبت به لوله نصب شود. به‌ منظور اتصال لوله و مقطع لوله به هم در موقعیت‌های مختلف نسبتاً چرخشی در یک روش پیچش-مقاومت، مقطع لوله به‌ صورت قفل‌ شده به حلقه اتصال متصل می‌شود. حلقه اتصال بازو را متصل به یک حلقه می‌کند و همراه با مقطع لوله به لوله نگه می‌دارد. حلقه اتصال و مقطع لوله از چرخش نسبی با تکیه به یکدیگر توسط دنده‌ها محافظت می‌شوند که می‌تواند در جهت‌های مختلف چرخش مقطع لوله و حلقه اتصال را درگیر کند.