pouyab

مدلی از شیرآلات صنعتی امروزه وجود دارد که برای شرایط حساس و خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسا این محصولات از ترکیب چند فلز با همدیگر تشکیل می‌شوند که قدرت و استحکام آن را بیشتر می‌کند. به این دسته از محصولات شیرآلات صنعتی آلیاژ خاص گفته می‌شود. منظور از شرایط حساس چیست؟ و چرا...
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

مدلی از شیرآلات صنعتی امروزه وجود دارد که برای شرایط حساس و خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسا این محصولات از ترکیب چند فلز با همدیگر تشکیل می‌شوند که قدرت و استحکام آن را بیشتر می‌کند. به این دسته از محصولات شیرآلات صنعتی آلیاژ خاص گفته می‌شود.

منظور از شرایط حساس چیست؟ و چرا باید در این شرایط از شیرآلات صنعتی آلیاژ خاص استفاده شود؟ ۳ نکته بسیار مهم در رابطه با استفاده از شیرآلات صنعتی وجود دارد که حتما می‌بایست قبل از نصب آن به آن‌ها توجه کرد. اولین مورد خاصیت خورندگی این محصولات است که در چه رده‌ای قرار دارد. مورد بعدی میزان استحکام شیرآلات صنعتی در برابر فشار است و مورد آخر میزان مقاومت این وسیله در برابر دما است.

تعریف شیرآلات صنعتی آلیاژ خاص

برای استفاده از شیرآلات در دما، فشار و شرایط خورندگی بالا، می‌بایست حتما از شیرآلات صنعتی خاص استفاده شود. اما این که این محصولات از ترکیب چه فلزاتی تشکیل می‌شوند خود موضوع مهمی است که تولید کنندگان بر اساس استانداردهای موجود انتخاب می‌کنند. دو مدل از این شیرآلات خاص بیشتر از بقیه موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه همین متن آمده است.

انواع شیرآلات آلیاژ خاص

مورد اول که بیشترین استفاده و کاربرد را دارد، اضافه کردن کربن زیاد به فولاد است. همان طور که می‌دانید جنس اکثر این محصولات از فولاد است و به هنگامی که بتوان در بعضی مواقع اضافه کردن درصد بیشتری از کربن موجب استحکام و افزایش مقاومت این محصول در برابر شرایط سخت دما و فشار خواهد شد.

اما مورد بعدی که به خصوص در شرایط دمای بسیار زیاد می‌بایست از آن استفاده کرد، استفاده از آلیاژی است که از ترکیب فلز و سرامیک تولید می‌شود. اساسا به این آلیاژ سرمت گفته می‌شود و مدلی از شیرآلات آلیاژ خاص به حساب می‌آید.

چگونگی شناسایی شیرآلات آلیاژ خاص

چگونه می‌توان این محصولات را شناسایی کرد؟ آیا با دیدن شکل و اندازه آن می‌توان این محصولات را از هم جداسازی کرد؟ شیرآلاتی که به صورت استاندارد تولید شده باشد و تمامی استانداردهای مربوطه در هنگام ساخت آن رعایت شود، از برچسب و نوعی پلاک بهره‌مند می‌شود. معمولا این برچسب تمامی اطلاعات مربوط به مواد تشکیل دهنده و میزان مقاومت این شیرآلات را در برابر فشار و دما نشان می‌دهد و می‌توان در این زمینه بهترین انتخاب را در زمینه خرید شیرآلات صنعتی داشت.

با توجه به استفاده‌های خاص محصولات شیرآلات صنعتی در هنگام انتخاب و خرید این محصولات چک لیست‌هایی باید تهیه گردد تا دقیقا موارد مورد نیاز را برطرف سازد. کیفیت این محصولات همواره حرف اول را در انتخاب آنان می‌زند. موارد تعمیر و نگهداری و ضمانت محصولات عاملی است که شما باید حتما از شرکت تامین‌کننده قطعات خود بخواهید. شرکت میراب به عنوان ارائه دهنده انواع محصولات شیرآلات صنعتی با استانداردهای روز دنیا در خدمت مشتریان می‌باشد.