pouyab

نمایشگاه شیرآلات صنعتی دوسلدورف در کشور آلمان هر سال در آذر ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه در زمینه شیرآلات صنعتی یکی از معتبرترین و بهترین نمایشگاه‌ها است، که در این نمایشگاه به روزترین شیرآلات و اتصالات را می‌توانید مشاهده نمایید. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه راهکارهای جدید و کارا در زمینه شیرآلات صنعتی می‌باشد. غرفه‌های...
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

نمایشگاه شیرآلات صنعتی دوسلدورف در کشور آلمان هر سال در آذر ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه در زمینه شیرآلات صنعتی یکی از معتبرترین و بهترین نمایشگاه‌ها است، که در این نمایشگاه به روزترین شیرآلات و اتصالات را می‌توانید مشاهده نمایید. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه راهکارهای جدید و کارا در زمینه شیرآلات صنعتی می‌باشد. غرفه‌های نمایشگاه از بخش‌هایی همچون: کنترل و تنظیم، نفت، گاز و انرژی، شیرآلات صنعتی و بخش مهندسی تشکیل شده است.

شیرآلات و اتصالات، که شامل پمپ‌ها، شیرهای کشویی، تنظیم کننده‌ها، واشرها و … می‌باشد، برای انتقال گاز، مایعات یا مواد جامد جریان آزاد از طریق خطوط لوله استفاده می‌شود و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند. شیرآلات و اتصالات هم در مصارف خانگی و هم صنعت کاربردهای زیادی دارد. به یاد داشته باشید، این نمایشگاه امسال در ۱ الی ۲ دسامبر ۲۰۲۰، که مصادف با ۱۱ آذر ماه تا ۱۳ آذر ماه است، برگزار خواهد شد.

نقش شیرآلات و اتصالات صنعتی در مصارف خانگی

واضح و بدیهی است که در تاسیسات ساختمان نیز از لوله، شیرآلات و اتصالات صنعتی استفاده شود. لوله، شیرآلات و اتصالات برای انتقال و مسیر جابه‌جایی گاز و آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله‌ها در مدت زمان طولانی براثر فرسودگی ممکن است، خراب شوند، همچنین اگر در هنگام نصب، به سرما و گرمای هوا توجه نشود، که از چه نوع لوله‌ای استفاده شود، سبب ترکیدگی لوله خواهد شد. در زمستان‌ها شاهد هستیم که در برخی از مناطق لوله آب ترکیده است. دلیل این ترکیدگی لوله می‌تواند فرسودگی و یا یخ‌زدگی لوله‌ها و…. باشد. بنابراین اگر شما هم تجارتی مرتبط با شیرآلات صنعتی و اتصالات صنعتی آن دارید، می‌توانید از نمایشگاه شیرآلات، که در آلمان برگزار می‌شود، دیدن نمایید تا با به روزترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها در این زمینه آشنا شوید.

نقش شیرآلات و اتصالات در صنعت

اگر شیرآلات صنعتی و لوازم جانبی آن، در حال حاضر نقش مهمی را در مصارف خانگی ایفا می‌کنند، در دنیای صنعتی و کار نیز نقش مهم‌تری دارند. لوله، شیرآلات صنعتی و اتصالات صنعتی در همه جا به خصوص در تولید نفت خام و تولید گاز طبیعی لازم و ضروری است. به طور کلی در موتورها، ماشین‌آلات کارخانجات و همچنین انتقال گاز، مایعات و مواد جامد، شیرها و فلپ‌های بی شماری برای انتقال مواد ذکر شده مورد نیاز و ضروری است. شیرها، به ویژه شیرهای آهنربایی، در صنعت کاربردهای فراوانی دارند. به عنوان مثال در سیلندرها، گیربکس‌ها، اگزکتورها، شیرهای خاموش و شیرهای کنترلی در صنعت استفاده می‌شوند. شیرآلات صنعتی دیگر در کارهای هوادهی و دفع هوادهی یا برای پر کردن با درجات مختلف سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیرآلات صنعتی و اتصالات صنعتی، باید با خیال آسوده و با اطمینان کار کنند و در بسیاری از صنایع باید در سخت‌ترین شرایط کار، به خوبی کار خود را انجام دهند. عوامل متفاواتی وجود دارند، که نقش بسیار مهمی در عملکرد خوب و بد شیرآلات و اتصالات دارند. این عوامل عبارتند از: حرارت زیاد، فشار زیاد، خوردگی و …

به عنوان مثال ایستگاه‌های برق، مناطقی هستند که شیرها در معرض فشارهایی بیش از ۴۰۰ بار و همچنین دمای بیش از ۶۵۰ درجه سانتیگراد قرار دارند. بنابراین کارشناسان و طراحان شیرآلات صنعتی باید این عوامل را برای انتخاب شیر مناسب در نظر بگیرند. همچنین می‌تواند خطر بارهای الکترواستاتیک در رابطه با مواد منفجره منتقل شده را شامل شود.

صنعت شیرآلات و اتصالات، دارای تولید کننده‌های تخصصی در زمینه تولید شیر و اتصالات صنعتی برای کارهای خاص و تأمین کنندگان آن‌ها از جمله تولیدکنندگان سیستم‌های عامل مانند: موتورها، سیلندرهای پنوماتیک و هیدرولیک یا دستگاه‌های مکانیکی است. عناصر به همراه اجزای جدا، به عنوان مثال فنرهای فنی، آب بندی و واشر. تولید کنندگان شیرآلات و اتصالات در زمینه تولید، راه حل‌های سازنده برای رشد مداوم الزامات، با رقابت جهانی روبرو هستند. از آنجا که محصولات صنعت شیرآلات و اتصالات تقریباً در همه زمینه‌های زندگی مورد نیاز است، فعالیت در این زمینه‌ها تا حدود زیادی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

با گسترش تکنولوژی و فناوری هر روز شاهد رشد و پیشرفت در زمینه‌های مختلف صنایع هستیم. شیرآلات صنعتی یکی از مواردی است که نقش مهمی در صنایع و تاسیسات ساختمان اجرا می‌کند. کارشناسان و طراحان باید در هنگام انتخاب لوله، شیرآلات صنعتی و اتصالات صنعتی آن تمامی شرایط محیطی و کارایی لوله را در نظر بگیرند، تا مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب شود و دیرتر دچار فرسودگی و خرابی شود. زیرا در صنایع این خرابی‌ها و فرسودگی‌ها می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را در بر داشته باشد.