pouyab

برنج آلیاژی از مس و روی است و دارای رنگ قرمز روشن طلایی است که از آن برای ساخت اقلام تزئینی استفاده می‌شود. همچنین برنج در ابزاری مانند چرخ دنده، قفل، دستگیره، بلبرینگ، شیر و مهماتی که اصطکاک کمتر در آن‌ها لازم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کار شیر...
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

برنج آلیاژی از مس و روی است و دارای رنگ قرمز روشن طلایی است که از آن برای ساخت اقلام تزئینی استفاده می‌شود. همچنین برنج در ابزاری مانند چرخ دنده، قفل، دستگیره، بلبرینگ، شیر و مهماتی که اصطکاک کمتر در آن‌ها لازم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش کار شیر توپی برنجی شبیه یک شیر توپی معمولی است، درون شیر یک حفره یا سوراخ قرار دارد که به باز و بسته شدن آن کمک می‌کند، هنگامی که توپ با حفره درون شیر و محل عبور مایع در یک ردیف قرار می‌گیرد، مایع به سادگی درون حفره و شیر جریان می‌یابد که این به معنی باز شدن شیر است.

شیرآلات برنجی نوعی از شیرآلات صنعتی هستند که بهترین گزینه برای کنترل جریان و شدت مایعات و همچنین قطع جریان می‌باشند.

مزایای شیرآلات صنعتی برنجی:

  • مقاومت سیالات در این نوع از شیرآلات صنعتی بسیار پایین است.
  • شیر توپی برنجی به نسبت سایر شیرآلات صنعتی وزن کمتری دارد و ساختار آن ساده است که باعث می‌شود تعمیر آن نیز بسیار آسان گردد.
  • از آنجا که در این نوع شیرها، دریچه و توپ شیر به یکدیگر نزدیک هستند، شیر در مقابل فرسایش در محیط مورد استفاده قرار گرفته، بسیار مقاوم می‌شود.
  • این نوع شیرآلات صنعتی در مصارفی که در آن‌ها سرعت باز و بسته شدن باید بالا باشد، کارایی بسیاری دارند.
  • دوام بالا: این نوع آلیاژ بسیار انعطاف پذیر است و این ویژگی را سال‌های سال حفظ می‌کند بنابراین اگر به دنبال شیرآلات صنعتی با کارایی بالا هستید، شیرآلات برنجی بهترین انتخاب برای شما هستند زیرا طول عمر بالایی دارند.
  • مقاوم در برابر دمای بالا: شیرآلات صنعتی برنجی در مقابل جریان آب با حرارت بالا دارای بالاترین میزان هدایت و انعطاف پذیری هستند. آن‌ها همچنین در برابر آتش و حریق نیز بسیار مقاوم هستند.
  • کارایی متنوع: اتصالات برنجی در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی یافت می‌شوند. این به این معناست که در هر گونه عملیات لوله کشی، اگر به اندازه‌های بسیار خاصی از شیرآلات صنعتی نیاز پیدا کردید، می‌توانید از شیرآلات برنجی استفاده کنید. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید شیرآلات صنعتی و خانگی فعالیت می‌کنند که قطعات کوچک برنجی تولید می‌کنند که بسیار مناسب عملیات لوله کشی و اتصالات است.
  • انعطاف پذیری بالا: آلیاژ برنج به جهت شکل‌دهی و قالب‌دهی بسیار انعطاف پذیرتر از آهن و یا استیل می‌باشد و با توجه به قیمت بسیار قابل قبولی که دارد شما می‌توانید با توجه به میزان انعطاف پذیری از آن برای هر پروژه‌ای استفاده کنید. علاوه بر این، اتصالات برنجی قابلیت اتصال و لحیم شدن به مس را نیز دارد چرا که برنج آلیاژی از مس است.
  • مقاوم در برابر خوردگی: برنج یکی از فلزاتی است که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و زنگ نمی زند. از آنجا که خوردگی و زنگ زدن باعث سست شدن اتصالات می شود، برنج یکی از بهترین انتخاب ها برای اجتناب از خوردگی می باشد.
  • هزینه قابل قبول: اتصالات با پایه برنج به طور معمول از موارد ساخته شده از آلیاژهای دیگر، هزینه کمتری در بردارد. کیفیت و پایداری و دوام قابل اطمینان برنج، آن را برای سرمایه‌گذاری با ارزش می‌کند.
    مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از مهم‌ترین دلایل به‌کارگیری گسترده شیرآلات برنجی در مصارف صنعتی و خانگی هستند.

به طور معمول مصارفی که با شیرهای برنجی مرتبط هستند عبارتند از سیستم‌های آب گرم و سرد در مصارف خانگی که از شیرآلات مسدود کننده در آن‌ها به طور گستره‌ای استفاده می‌شود و همچنین سیستم‌های گاز طبیعی یا فشرده که در مقیاس صنعتی مورد استفاده واقع می‌شوند.

لازم به ذکر است که عملکرد اساسی شیرآلات برنجی کنترل و تنظیم جریان مایعات است.

با این حال، انواع مختلفی از شیرآلات صنعتی و خانگی وجود دارند که در اتصالات مختلف در ارتباط با مایعات مختلف و همچنین کارکردهای گوناگون استفاده می شوند.

امروزه شرکت‌های متخصص تولیدکننده و تامین‌کننده بسیار زیادی در زمینه ساخت و تامین شیرهای برنجی و انواع دیگر شیرها وجود دارند که معمولا اطلاعات تماس آن‌ها در وب سایت آن‌ها ذکر شده است و شما می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و در مورد نیازهای خود با آن‌ها مشورت کنید و همچنین انواع اتصالات، جنس آن‌ها، کارایی و قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

شما همچنین می‌توانید برخی از تحقیقات موجود در اینترنت را برای تکمیل اطلاعات خود مطالعه کنید. مقالات و وبلاگ‌های بسیاری وجود دارند که اطلاعات مربوط به انواع مختلف شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها را ارائه می‌دهند.