pouyab

Pvc به دلیل خواص ذاتی و مناسبی که دارد در کاربردهای مختلف و وسیعی از جمله اتصالات صنعتی قابل استفاده است، این نوع پلاستیک از نظر ساختار بیولوژیکی و نیز خواص شیمیایی یک ماده مقاوم است که با افزودن برخی مواد دیگر به آن می‌توان در کاربردهای زیادی در اتصالات صنعتی از جمله لوله‌های...
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
لوله upvc

Pvc به دلیل خواص ذاتی و مناسبی که دارد در کاربردهای مختلف و وسیعی از جمله اتصالات صنعتی قابل استفاده است، این نوع پلاستیک از نظر ساختار بیولوژیکی و نیز خواص شیمیایی یک ماده مقاوم است که با افزودن برخی مواد دیگر به آن می‌توان در کاربردهای زیادی در اتصالات صنعتی از جمله لوله‌های فاضلاب خانگی که خوردگی در آن باعث محدودیت استفاده فلز می‌شود استفاده کرد، لوله‌های Upvc  در صنعت و تاسیسات کارخانجات نیز به کار می‌رود. جالب است بدانید که مقاومت لوله‌های upvc در این شرایط از لوله‌های فلزی بسیار بالاتر است. حتی در کارخانه‌های صنعتی که بعضا پسماندهای شیمیایی یا اسیدی دارند. قدرت این لوله‌ها بسیار قابل توجه است.

این ماده پرکاربرد صنعتی با اضافه کردن پلی‌استر و افزایش میزان انعطاف می‌تواند به عنوان عایق در کابل کشی استفاده شود، همچنین با وجود افزودن تثبیت کننده‌ها به یک ماده محبوب برای قاب پنجره‌ها تبدیل می‌شود. استفاده از اتصالات و شیرآلات upvc محدودیت نمی‌شناسد. اما با توجه به پایه پلاستیک بودن آن که خاصیت تجزیه ناپذیری دارد بهتر است در موارد ضرروی مانند دفع فاضلاب استفاده گردد. اما در حال حاضر فعلا راه حل جایگزینی برای این موضوع وجود ندارد بنابراین بهترین و امن ترین گزینه در حال حاضر استفاده از اتصالات و شیرآلات upvc برای دفع فاضلاب و مصارف صنعتی می‌باشد.

کاربرد لوله های Upvc

لوله‌های Upvc از جمله اولین لوله‌های پلیمری مورد استفاده در صنعت و کارخانجات و مصارف مختلف دیگر بود که به دلیل استحکام مناسب و عدم خوردگی همانند فلزات به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، همانطور که گفته شد از بزرگترین مصارف این لوله‌ها در ساختمانها به جهت لوله کشی فاضلاب است ولی این تنها مصرف آنها نیست و از این لوله‌های مستحکم در کارخانه جات نیز استفاده می‌شود، در ادامه مقاله به برخی از کاربردهای اتصالات و شیرآلات UPVC در سطح عمومی و تخصصی اشاره شده است.

از جمله دیگر کاربردهای پی وی سی واتصالات و شیرآلات Upvc در کارخانجات و صنعت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • منبع آب و شبکه لوله کشی آب: تقریبا برای هر نوع سیالی می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد.
  • خط تولید کارخانجات: برای انتقال مایعات یا دفع مواد زائد خط تولید استفاده از اتصالات و شیرآلات upvc مرسوم است.
  • پوشش کابل‌های مخابرات و پوشش کابل‌های شبکه برق و نیرو: خاصیت ضد خورندگی و عدم نفوذ ذرات و حشرات به این لوله‌ها باعث شده است که برای پوشش کابل‌ها درون زمین و با عمق زیاد از لوله‌های UPVC استفاده گردد.
  • کانال‌های استخراج گازهای خنک کننده برای تهویه مطبوع: همچنین برای انتقال گاز نیز می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های خاص این لوله‌ها خاصیت انعطاف پذیری بالای آنهاست که به‌ راحتی می‌توان با تغییر شکل آن‌ها در مسیرهای مختلف خط لوله ممتدی ایجاد کرد. در شرایطی که استفاده از لوله‌های فلزی یا پلاستیکی دیگر این امکان به سادگی میسر نمی‌باشد.