pouyab

یک لوله زمانی گالوانیزه می‌شود که یک پوشش محافظ از جنس روی، روی فولاد یا آهن اعمال می‌شود. فرآیند گالوانیزاسیون در واقع برای جلوگیری از زنگ زدن صورت می‌گیرد. لوله ها و اتصالات گالوانیزه به دو روش محافظت می‌شوند: از آنجا که فولاد در معرض پوشش روی است، حتی اگر پوشش خراشیده...
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
اتصالات گالوانیزه

یک لوله زمانی گالوانیزه می‌شود که یک پوشش محافظ از جنس روی، روی فولاد یا آهن اعمال می‌شود.

فرآیند گالوانیزاسیون در واقع برای جلوگیری از زنگ زدن صورت می‌گیرد.

لوله ها و اتصالات گالوانیزه به دو روش محافظت می‌شوند:

از آنجا که فولاد در معرض پوشش روی است، حتی اگر پوشش خراشیده شود، روی باقی مانده از آن محافظت می‌کند.

راه دوم محافظت، پوشش روی مقاوم در برابر خوردگی است که در برابر مواد خورنده مقاومت می‌کند و بیشتر به رسیدن به فلزی ظریف‌ تر کمک می‌کند.

تاریخچه به کارگیری لوله‌ ها و اتصالات گالوانیزه

گالوانیزه کردن لوله‌ ها و اتصالات صنعتی با پوشش روی با حذف فلزات دیگر، سال‌ هاست که متداول شده است. رنگ گالوانیک توسط استانیسلاس سورل در پاریس، فرانسه در سال 1837 ثبت شد. اولین نمونه شناخته شده از آهن گالوانیزه در زره هندی در قرن 17 یافت شده است.

استفاده از لوله‌ های گالوانیزه نیز در ابتدای قرن بیستم رواج یافته که چدن و سرب را برای لوله‌ کشی آب سرد جایگزین کردند.

لوله‌ های گالوانیزه بسته به ضخامت روی در گالوانیزه اولیه و یا اینکه گالوانیزه در داخل و خارج انجام شده باشد یا نه، می‌توانند تا 70 سال عمر کنند. همچنین از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، برای لوله‌ کشی آب آشامیدنی داخلی، لوله‌ های گالوانیزه را با لوله‌ های مس و پلاستیکی جایگزین کردند.

لوله‌ های گالوانیزه هنوز در برنامه‌ های کاربردی در فضای باز استفاده می‌شوند. آن‌ها برای پروژه‌ های ساختمانی بزرگ‌ تر بهتر هستند. امروزه از لوله‌ های گالوانیزه در لوله کشی فاضلاب و آبیاری مزرعه و دیگر کاربرد‌های صنعتی استفاده می‌شود.

لوله‌ های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه لوله هایی هستند که در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض آب و یا عناصر دیگر مقاوم شده‌اند. لوله‌ های گالوانیزه، برای لوله‌ های منتخب جهت تامین آب استفاده می‌شوند.

همچنین این لوله‌ ها با یک لایه روی پوشانده شده اند. روی به لوله‌ ها و اتصالات، یک مانع در برابر خوردگی می‌بخشد، چرا که ممکن است لوله در معرض عناصر محیطی در فضای باز باشد.

مانع محافظتی به طور موثر در مقابل آسیب‌ های رطوبت در محیط موثر است. لوله‌ های گالوانیزه برای بسیاری از کاربردها استفاده می‌شوند. تا 30 سال پیش، لوله‌ های فولادی گالوانیزه برای تامین آب در ساخت و سازها استفاده می‌شد. علاوه بر این، این لوله‌ ها در هر زمانی که نیاز به فولاد مستحکم مانند ریل، حصار، نرده‌ های حفاظتی یا داربست‌ ها در فضای باز باشد، استفاده می‌شوند.

ساخت لوله‌های گالوانیزه

لوله گالوانیزه لوله‌ ای است که اغلب از پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، آهن، فولاد، چدن یا مس ساخته شده است. آن‌ها معمولا آب شیرین را با فشار به لوله‌ کشی داخل ساختمان‌ منتقل می‌کنند.

اتصالات صنعتی گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه در طول دهه‌ ها، یکی از انواع اتصالات صنعتی و خانگی بوده که بیشتر برای صنایع مسکونی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. لوله‌ های مسی همواره در کنار لوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های گالوانیزه در دسترس بودند، اما گران‌ تر بوده و عمدتا در پروژه‌ های پایان یافته استفاده می‌شدند. از لوله‌ های مسی هنوز هم استفاده می‌شود، اما در حال حاضر استفاده از لوله‌های پلاستیکی بسیار شایع‌ تر است.

امرزوه در بسیاری از اتصالات جانبی بیشتر برای تعمیرات در پروژه‌ های جدید از اتصالات صنعتی گالوانیزه استفاده می‌شود.

اگر شما نیاز به اتصالات صنعتی و یا لوله گالوانیزه دارید، یا اگر می‌خواهید مس یا پلاستیک را جایگزین و یا تعمیر کنید، می‌توانید از اتصالات گالوانیزه استفاده کنید.

نحوه به کارگیری اتصالات گالوانیزه:

برای اتصال آهن گالوانیزه به لوله‌ های فولادی گالوانیزه به نوار PTFE و دو آچار لوله‌ کشی نیاز دارید. ابتدا با آزاد کردن پوشش‌ های رشته ای لوله و پوشش دادن موضع با نوار PTFE شروع کنید. برای اطمینان از اتصال محکم محل جریان آب، اطمینان حاصل کنید که کامپوزیت لوله یا نوار با موضع ترکیب شده است.

شما همچنین می‌توانید از برخی از لوله‌ ها که به دنده‌ های داخلی اتصالات صنعتی متصل می‌شوند استفاده کنید. بعد، اتصالات را روی لوله قرار دهید و با دست آن را سفت کنید. یک آچار لوله را روی لوله قرار دهید، چند اینچ از اتصالات را قرار دهید و آچار را بچرخانید.

سپس به وسیله آچار، لوله دوم را روی اتصال قرار دهید و آن را بر روی اتصالات محکم کنید. در حالی که یک آچار را در جای خود نگه داشته اید، از آچار دیگر استفاده کنید تا اتصالات را به لوله متصل کنید.