pouyab

شیرآلات پروانه‌ای میراب کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد. در حقیقت این نوع از شیرآلات صنعتی در بخش‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر بخش وظیفه مهمی را به انجام می‌رسانند. شیرآلات میراب در طرح‌‎ها و نوع‌های مختلفی تولید می‌شود و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع شیرآلات میراب کاربردهای فراوانی دارند و...
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸
دسته بندی ها : دانستنی‌ها
شیرآلات صنعتی

شیرآلات پروانه‌ای میراب کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد. در حقیقت این نوع از شیرآلات صنعتی در بخش‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر بخش وظیفه مهمی را به انجام می‌رسانند. شیرآلات میراب در طرح‌‎ها و نوع‌های مختلفی تولید می‌شود و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع شیرآلات میراب کاربردهای فراوانی دارند و به دلیل برخورداری از مزیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت شیرآلات پروانه‌ای را بیان نماییم و موارد کاربرد آن را ذکر کنیم.

اهمیت شیرآلات پروانه ای میراب

شیرآلات پروانه‌ای به منظور تنظیم جریان ورودی و خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار در جهت قطع و وصل کردن جریان‌ها به کار گرفته می‌شود و از نظر عملکرد سریع حائز اهمیت هستند. شیرآلات صنعتی به منظور کنترل فشار سیالات مختلف در مخازن و همچنین انتقال سیالات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیرآلات میراب در ساخت این نوع از شیرآلات پیشگام است و این نوع ابزار را در سایزهای مختلفی تولید می‌کند و به فروش می‌رساند.

مزایای شیرآلات پروانه ای میراب

استفاده از این نوع شیرآلات صنعتی بسیار ساده است و در نهایت فرد می‌تواند با چرخاندن دستگیره این شیرآلات، آن را باز و بسته کند. بنابراین نحوه عملکرد این نوع از شیرآلات صنعتی ساده می‌باشد و هر فردی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

از دیگر مزیت‌های شیرآلات پروانه‌ای وزن نسبتا کم آن است. در حقیقت شیرآلات پروانه‌ای در مقایسه با نمونه‌های مشابه وزن کمتری دارد و این خصوصیت سبب می‌شود تا نصب این شیرآلات صنعتی دشوار نباشد و همچنین سازه مورد نظر را تحت فشار قرار ندهد.

امکان نصب شیرآلات پروانه‌ای در جهات مختلف از دیگر مزیت‌های این نوع ابزارآلات است. در حقیقت این شیرآلات را می‌توان به صورت عمودی، افقی، مایل نصب و استفاده کرد. این ویژگی سبب کاربردی بودن این نوع شیرآلات می‌شود و در نتیجه در موارد گسترده‌تری به کار خواهد آمد.

قطعات لغزنده و کشویی در بسیاری از شیرآلات صنعتی به کار می‌رود اما باید بدانید که این قطعات با گذشت زمان دچار آسیب می‌شود و لازم است که به طور منظم سرویس شوند و به درستی از آن‌ها نگهداری شود. اما باید بگوییم که شیرآلات پروانه‌ا ی قطعات لغزنده و کشویی ندارند و نیازی نیست تا به طور منظم سرویس و گریس کاری شوند. این مزیت طول عمر آن را افزایش می‌دهد و سبب افزایش دوام آن‌ها می‌شود.

معایب شیرآلات پروانه ای میراب

در کنار مزایایی که برای این نوع از شیرآلات مطرح شد لازم است که برخی از معایب آن نیز مطرح گردد. شیرآلات پروانه‌ای معمولا در فشارهای بالا دچار نشتی می‌شوند و این می‌تواند یک نکته منفی در استفاده از این نوع شیرآلات باشد. البته در تولید شرکت میراب سعی شده تا حدامکان این عیب، برطرف گردد و در نتیجه محصولی با کیفیت را ارائه کند.

از دیگر معایب شیرآلات پروانه‌ای می‌تواند این باشد که این شیرآلات نیاز دارند تا به طور منظم روغن کاری شوند. در واقع به دلیل اینکه این نوع شیرآلات صنعتی در تماس با مواد مختلفی قرار دارند ممکن است که کارایی اولیه را پس از مدتی از دست دهند و نیاز داشته باشند تا گریس کاری شوند.

جنس شیرآلات پروانه ای میراب

در واقع جنس این نوع شیرآلات تا حد زیادی به موارد مصرفش بستگی دارد. بنابراین اینکه شیرآلات پروانه‌ای در چه موقعیتی و برای انتقال چه ماده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد در انتخاب جنس آن تاثیر غیر قابل انکاری دارد.

این نوع شیرآلات صنعتی به طور معمول از جنس چدن، فولاد، استیل، آلیاژ برنزی و موارد دیگر ساخته می‌شود و ممکن است که از موادی مانند upvc نیز در ساخت این نوع شیرآلات استفاده شود. در کل انتخاب جنس شیرآلات صنعتی به میزان زیادی به ماهیت ماده‌ای که قرار است از طریق آن‌ها انتقال داده شود بستگی دارد و در صورتی که به درستی انتخاب جنس صورت نگیرد، ممکن است که شیرآلات پروانه‌ای دچار خوردگی شوند.

شیرآلات میراب در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و به بازار عرضه می‌گردد.

انتخاب شیرآلات پروانه ای میراب

به منظور انتخاب شیرآلات پروانه ای باید به معیارهای مختلفی توجه شود. از جمله عواملی که در انتخاب شیرآلات پروانه‌ ای تاثیرگذار هستند می‌توان به نوع اتصالات، نوع سیالات، فشار سیالات مختلف و همچنین فضا و محیط کاری توجه کرد. شیرآلات میراب با در نظر گرفتن تمامی عوامل مهم در مدل‌های مختلفی تولید شده است و کاربرد دارند.

بیش از ۵۰ درصد از خرابی‌های شیرآلات صنعتی به دلیل عدم انتخاب جنس مناسب این نوع شیرآلات اتفاق می‌افتد. بنابراین به جهت انتخاب جنس این نوع شیرآلات بهتر است که فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید و از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شیرآلات میراب با توجه به تنوعی که دارند برای مشتریان طیف گسترده‌ای را فراهم می‌کند و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود انواع مختلفی از شیرآلات میراب را انتخاب کنند.

قیمت شیرآلات پروانه ای میراب

قیمت شیرآلات پروانه‌ای به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به سایز شیرآلات، قطر آن‌ها، جنس و موارد دیگر اشاره کرد. شرکت میراب با استفاده از مواد اولیه مرغوب محصولی با کیفیت را تولید می‌کند که قیمت بسیار مناسبی را دارد.

شیرآلات صنعتی مختلف ممکن است که قیمت‌های متغیری داشته باشند. قیمت شیرآلات میراب با توجه به کارایی که دارند بسیار مناسب است و در هزینه‌های نهایی شرکت‌ها و صنایع مختلف با صرفه‌جویی همراه خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که در انتخاب شیرآلات پروانه‌ای باید به نکاتی که مطرح شد توجه نمایید تا در نتیجه مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید و در مصارف خود به کار ببرید. شیرآلات میراب تمامی استانداردهای بین‌المللی که انواع شیرآلات صنعتی باید داشته باشند را رعایت کرده است و از این لحاظ در سطح بسیار خوبی قرار دارد.